HASAN KARAL GÜNDEMİ DEĞERLENDİRDİ

Ak Parti Rize Milletvekili Hasan Karal, devam eden Ovit Projesi, Güney Çevre Yolu, Rize Havalimanı Projesi, Lojistik Merkez Projelerinde hiç aksama olmadan devam ettiği müjdesini verdi.

Rize Öğretmenler evinde yapılan sabah toplantısında Hasan Karal gündemle ilgili bir değerlendirme yaparak gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Yeni bir seçim dönemine fiilen girmiş bulunmakta olduklarını belirten Rize Milletvekili Hasan Karal, “7 Haziran seçimleri sonucunda belli bir süreç sonucunda tekrar seçime gidiyoruz. 1 Kasım seçimlerinin demokrasinin gelişmesine kökleşmesine yeniden istikrarın yakalanmasında faydalı olacağına inanıyorum. Seçimler sonrası Türkiye’de bir hükümet kurulabilmesi için biz gereken adımları iyi niyetli bir şekilde attık. Ama bu konuda bir başarı elde edemedik. Yapılacak tek şey yeniden milli iradeye sorma ihtiyacı doğdu ve seçime gidiyoruz. Milletimizin sağduyusuyla yeniden meydanlara çıkılıp sandıklara gidilecektir. Önceki seçimde Rize 81 il içerisinde birinciliği kazanan bir iliz. 3 milletvekilini de partimize vermiştir. Ben vatandaşlarımıza bir kez daha teşekkür ediyorum. 1 Kasım seçimlerinde bu oranı daha yukarı çekmek için çalışacağız. Aday adaylığı süreci yeniden başladı. Şu an aday adaylığı başvuruları sona erdi. 7 Haziran seçimlerine göre daha az bir başvuru oldu. Genel merkezin belirleyeceği isimlerle yeniden seçim atmosferi yaşayacağız. Elimizden geldiğince Rize için başlayan işlerin takibinin gayreti içinde olacağız. Geçtiğimiz dönem başlayan projelerin akamete uğramaması için çalışmaya devam edeceğiz. Şu an devam eden Ovit Projesi, Güney Çevre Yolu, Rize Havalimanı Projesi hiç aksama olmadan devam ediyor. Lojistik Bölge Projesi’de aksamadan devam etmektedir. Diğer DSİ, KÖYDES gibi yatırımları takip etmeye de devam ediyoruz. Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Yatırım çalışmalarının biraz hızını kestiğini de belirtmeliyim. Ülke şu an geçici hükümet tarafından yürütülüyor. Eskisi gibi değil; zaman zaman zorlanıyor ama yatırımlarımızın aksamaması için gayretli bir şekilde çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Havalimanı 2016 da ihaleye çıkacak

Pazar ile Çayeli arasında yapılacak olan Havalimanı projesinin 2016 yılında ihaleye çıkacağını belirten Karal” Deniz üzerinde havalimanı konusunda en çok tecrübe ülkemizde var, Dünya”da 3 tane örneği var ve Rize”de yapılacak havalimanı alanının derinliği 30 ile 35 metre arasında değişmekte, zeminin bazı bölümlerinde bozukluklar var , kum çıktı, Ordu-Giresun havalimanının maliyeti 350 trilyon ken Rize havalimanının maliyeti ise 550 trilyona çıkıyor. Burada 100 milyon ton dolgu yapılacak. Yapılacak hava alanı doğal afetlere karşı sağlam yapılmalı. 2016 yılında ihalesi yapılacak” dedi.

Rize yatırımlardan payını aldı

AK Parti Rize Milletvekili Hasan Karal 2002 yılından günümüze Rize”de 9 katrilyonluk yatırımlar yapıldığını belirterek “ Bunun 3,5 katırılyonu yollara yapıldı. Rize”de 17 karayolu yatırımı yapılmakta. Rize”de yol yapımı çok zor ve istimlak sorunu çözülmesi zor bir sorun. Güney çevre yolu 500 trilyonu geçti. Ovit tüneli dev asa bir proje olmasına rağmen 420 trilyon bedeli var. Rize”de en büyük sorunlardan biri de dolgu malzemesi sorunu, dolgu malzemesi alınacak yerler için halkımız taş ocaklarını kapattırıyor” dedi.

Yayla Eylemine İlk ben Katılırım!

Yeşil Yol çalışmalarının devam edeceğini belirten Karal “ Büyüklerimiz yaylalarımızı tanımadan öldü, gelecek nesiller doğasını , yaylasını bilmeli, biz buralarda devasa oteller yapmayacağız,, Rize merkezde otel yapımı için iş adamı bulamazken dağın tepesine devasa otel için iş adamı hiç bulamayız, buralarda pansiyon tipi oteller yapılacak.  Bizim için bu yolu biz engelliyormuşuz imajı verilmekte, böyle  bir şey yok. Haksız eleştiriliyoruz ve bu konuda hakkımızı helal etmiyoruz.  Biz halkımızın hassasiyetlerine dikkat ediyoruz. Vatandaşın önerileri bizim için önemli. Bu bölgelerde başka partilerin vekillerini çağırmaya gerek yok, biz bu bölgenin vekilleriyiz bizi çağırsınlar. Yaylalarda çarpık yapılaşmaya son, Ayder”de çarpık yapılaşmaya son eylemi yapsınlar bizde katılalım” dedi.

Köy  Sularımız Kirli

Karal Varda su ihalesinin 20 Eylül”de yapılacağını belirterek “ Rize”de kanser vakaları arttı, Çay bahçelerine verdiğimiz gübreler ile sularımızı bozduk, kanser vakaları her geçen gün artmakta, Varda suyu ile batı bölgelerimizin su sorununu çözmüş olacağız. DSİ ilk kez köy suyu ihalesi yaptı ve 45 trilyona su mal olacak. Ayrıca Isırlık ihalesini ise 20 Ağustos tarihinde yaptık” dedi.

Türkiye”nin en büyük şelalesini Rize”de olduğunu belirten Karal “ Tar şelalesinin yol sorunu ve çevre düzenlemesini yapıyoruz” dedi.

Derelerin üstünü sattık

Rize merkez”de 6 dere bulunduğunu belirten Karal “ Maalesef derelerin üstünü sattık, Türkiye”de böyle bir örnek yok. Bunlara tapu verildi ve bazı derelerimizin üstünün açılması için ihaleleri yapıldı. Ancak bir türlü buralarda çalışma yapamadık” dedi.

İşleri takıp ediyoruz

Ağız ve diş sağlığı merkezinin sorununu çözdüklerini söyleyen Karal “ Genel sekreterlik için attığımız bir kat için sorun vardı, bu sorunu çözdük ve şimdi eski adliyede bulunan sağlık ocağını bu merkeze taşıdıktan sonra Genel sekreterliği de buraya taşıyacağız, hastanelerimizde bin yatak kapasitesi var, Araştırma hastanesi yüzde 110 doluluk oranı ile çalışırken devlet hastanemiz yüzde 60-70 ile çalışmakta.  Bakanlık illerin nüfuslarına göre hastane yapmakta biz göreve geldiğimizde 40 fakülte vardı. Şimdi ise 80 fakülte bulunmakta, bizden önce ülkede 300 bin öğretmen vardı, bizim dönemimizde bu rakam şimdi 800 bin “ dedi.

Mesut Yılmaz'ın AK Parti Adaylığı

Rize Milletvekili Hasan Karal, son günlerde Ankara kulislerinde dolaşan eski Başbakan ve Rize Milletvekili Mesut Yılmaz'ın AK Parti Rize Milletvekiliği adaylığı konusunda bir bilgisinin olmadığını, bu konu hakkında somut bir gelişme olması halinde kendisinin o zaman açıklamalarda bulunabileceğini ifade ederken, bir başka gelişme konusu olan Rize Belediye Başkan yardımcısı İsmail Soba'nın görevinden alınması hakkında ise;" İsmail kardeşim ile uzun süre parti teşkilatında görev yaptık, kendisi sağlam, güvenilir birisidir. Böyle bir gelişmenin olmasından ben çok üzüldüm. Belediye Başkanı Sayın Kasap böyle bir tasarufta bulunmuşsa onada saygı duymak gerekir" diye konuştu.