"Rize dağa değil denize yürüyecek"

Rize Belediye Başkanı Reşat Kasap, şehrin 3 bin dönüm daha denize doğru büyümesi için proje çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

2,5 yıldır Rize Belediye Başkanlığını yürüten Prof. Dr. Reşat Kasap, Rize ile ilgili çalışmalarını Karadeniz Gazetesi’ne değerlendirdi. Kasap, şehrin alt yapısı ile ilgili çalışmalara ağırlık vermelerinden dolayı hizmetlerin gözle görülmediğini belirtti. Rize Belediye Başkanı Reşat Kasap, 2,5 yıllık görev süresince yaptığı çalışmaları anlattı. Göreve geldiği zamandan bu yana birçok çalışmaya imza atan Başkan Kasap, yapılan çalışmaların coğrafi ve iklim şartlarından etkilendiğini vurgulayarak, “Belediye olarak birçok projeyi hayata geçiriyoruz” dedi.

SU ŞEBEKESİ YENİLENİYOR

Başkan Kasap, sözlerine şöyle devam etti: “2,5 yıllık zaman içinde ülkemizin yaşadığı birçok farklı olay yaşandı. En son FETÖ olayı. Tabi ister istemez bu tip olaylar çalışmalarımızı engelledi. Başta Sayın Cumhurbaşkanımız ve vatandaşlarımızın dik duruşu ile bu olay bertaraf oldu. Coğrafi olarak Rize zor bir memleket. Bunu bahane olarak söylemiyorum. Engelleri bir bir aşıyoruz. Yürüyen merdivenler, engelliler için şarj edilebilen noktaları hizmete sunduk. Belediyenin yapması gereken birçok faaliyet içinde özellikle altyapı çalışmaları tam sürat devam ediyor. Su şebekesi yenileniyor. Cadde ve sokakları yeniden yapıyoruz. Maddi ve zaman olarak büyük emek sarf ettiğimiz projeler bunlar. Bunlarla birlikte 10 numara dediğimiz projelerin ikisi hariç tümüne başlamış durumdayız. Bunları kamuoyu ile paylaşıyoruz. Örneğin Meydan projesi, Sahil projesi, Isırlık projesi, Mavi Şehir projesi ki Sayın Cumhurbaşkanımız bir fiil bu projeyi takip ediyor ve bu proje için vakıf kuruldu. Orada yapılacak olan 5 bin kişilik cami 10 bin kişi kapasitesine çıkartılıyor. Bunun için de Çay Çarşısı yapılacak. Bunun dışında Japon kredisi ile gerçekleşen kadın kültür merkezi projesi var. Çocuk dünyası projesi ile belediye blokları projesine ise tam olarak odaklanmadık. Teleferik projesinde ihale aşamasındayız. Ben aslında teleferik projesinde önceliğin Rizeli iş adamlarına verilmesinden yanayım. Çok kısa bir zamanda bu projeye başlıyoruz.”

RİZE 10 NUMARALARLA SINIRLI DEĞİL

“Bizim projeler sadece 10 numara ile sınırlı değil, görünmeyen projelerimiz de var. Master planımız devam ediyor. Geleceğe yönelik olarak Rize genişleyecek. Ulaşım alternatifleri artacak. Yerel çevre projesi üniversite ile ortaklaşa yürütülen bir proje. Bu zaten ülkemizde sadece birkaç ilin yaptığı bir proje. Şehrimizi ilgilendiren birçok alanda yeni projeler üretiyoruz ve bir bir hayata geçiriyoruz. Meydan projesi devam ediyor. İlgili müteahhit çalışmalara devam ediyor. Bu proje şehrin trafiği nedeniyle adım adım ilerliyor. Mümkün olduğunca şehrin trafiğini etkilemeyecek bir çalışma programı olacak. İnşallah bir yıl içinde kaba inşaat bitecek, diğer yıl ise ince inşaata geçilecek, o da ayrı bir ihale ile olacak. Rize’de olabilecek tüm kentsel dönüşümleri görüşüyoruz. Malum Timya Vadisi temmuz ayında bitecek ve vatandaşlara teslim edilecek. Bununla birlikte Orta Camii taşınacak. Karayolları tarafından büyük kamulaştırma yapılarak Rize’ye denize dik sahilden, At Meydanı Mahallesi’ne kadar bir bulvar yapılacak. Bu, Rize’nin ilk dikey bulvarı olacak. Engindere Mahallesi’nde bir TOKİ projemiz var. Yakında bu konu hakkında bir paylaşımız olacak. Diğer yerlerde de benzer çalışmalar yapılacak. Belediye blokları konusunda atılacak adımlar ilgili taraflarla bir araya gelerek atılacak. Bazı projelerimiz sessiz sedasız gidiyor ve kamuoyunu anlatamıyoruz.”

3 bin dönüm dolgu olacak

“Sahil alanı dışında üç bin dönemlik bir alan dolgu olacak. İlgili tüm bakanlıktan izinler alındı. Bu şu demek: Şu an Rize Çarşısı’nın bir o kadarki alanını Rize’ye kazandırdık. Bunu kimse bilmiyor. Dediğim gibi derinden ve sessizce gidiyoruz. Bütün derelerin üstü açılacak, sel ve su baskınlarında sıkıntılar yaşanmayacak. Bu planlar yapılıyor. Bak işte en son Trabzon’un Beşikdüzü ilçesinde dere kıvrımları nedeniyle büyük bir afet yaşanmıştı. Biz dere üzerinde bu kıvrımları kaldırıyoruz, dere dik olarak denize akacak. Buna kanalizasyon hatlarını da ekliyoruz, bu tip sıkıntıları bertaraf edeceğiz. Bizde birçok dükkân dere üzerindedir. Bunların hepsi masaya yatırıldı. Bu konuda Rize merkez üs olarak belirlendi. İlgili bakanlıklar çalışmalarına devam ediyor ve bu çalışma Türkiye’de örnek olacak. Yeni proje ile Rize denizle yeniden tanışacak. Denizle iç içe olacağız ve denizi yeniden yaşayacağız.”

Gençlik ekibimiz var

“Belediyenin bir başka birimi olan gençlik merkezinin düzenlediği kurslar var. 40’a yakın ayrı ayrı birimlerimiz var. Bunun dışında tiyatro grubumuz var. En son fetih programı yapmıştık ve muhteşem olmuştu. Meclis Başkanımız İsmail Kahraman da bu programdaydı. Çok güzel bir oyun olmuştu ve kurtuluş gecesinde de bu oyunu yeniden oynatmayı düşünüyoruz. Tabi, tiyatro grubumuz özverili çalışıyor, bu konuda tam destek veremiyoruz; bir maliyeti var. Hedefimiz bu topluluğu, bu grubu kent tiyatrosuna dönüştürmek. Bu iş de zamanla olacak inşallah"

Rize'de yaşayan RİZE'DE KAYIT OLMALI

“Rize’nin merkez il bazında nüfus azalışı durdu. Genel olarak artışa geçmek çok önemli. Demek oluyor ki, Rize yaşanabilen bir memleket ve iş imkânlarının çoğaldığı bir il oldu. Trafik konusuna yeniden dönecek olursam, uzun vadeli bir proje, diğeri ise kısa vadeli proje. Aslında tüm minibüs duraklarını karşıya taşıyacaktık. Göbekte, viyadük altına kaldırmak istedik ama bunu Karayolları’na kabul ettiremedik. Şimdi tam karşıya kaldıracağız. 9 kişilik taksilere dolmuş sistemini getireceğiz. Bunların güzergâhları ayrı ayrı olacak. Şehirdeki bütün taksi duraklarını kaldıracağız. Durak sistemine geçeceğiz. Diğer taksiler depoda bekleyecek. Sayın Cumhurbaşkanımızdan aldığımız bir başka talimat ise, ‘sanayi sitesini buradan kaldırın, bu görüntü buraya yakışmıyor’ talimatı. Tartışılan, düşünülen yerler var. Esas olan sanayiye yeni yer bulmak. Bu da zor. Sanayi esnafı da karşı durmuyor. Merkezi projelerimiz dünya çapında. Özellikle havalimanı çok önemli. Turizm Rize’de kalkınacaksa havalimanı şart. Havalimanı projesi yoluna girdi. Bunun dışında Ovit Tüneli projesi Türkiye’nin mega projeleri arasında yer alıyor. Orta Doğu, Orta Asya, Kafkaslar ve Karadeniz havzasını birbirine bağlayan bir geçit olacak. Biz çok gayret ediyoruz ve bu gayreti Sayın Cumhurbaşkanımız da görüyor. Karadeniz demiryolu istiyor ve Allah’ın izni ile bu proje olacak. Doğu Karadeniz’i güneye ulaştıracak bir proje.”